“Poboljšanjem koncepta vodnih puteva u Srbiji, a pre svega na Dunavu, možemo da prevezemo 40 puta više robe, a da pritom ostvarimo i manje troškove u odnosu na prevoz robe kamionom”, rekao je ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Branislav Nedimović.
Dodao je da sada, zbog neorganizovanog plovnog puta Dunava, ne mogu da se uvezu pojedine vrste đubriva.
“Stanje oko železničkog mosta kod Šapca često je takvo da više od dva meseca ne postoji mogućnost plovidbe i zbog toga je potrebno čišćenje korita Save”, izjavio je Nedimović.
Pored toga, najavio je da će Ministarstvo poljoprivrede u saradnji sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj raditi na projektovanju novog sistema za navodnjavanje koji će osavremeniti veštačka akumulaciona jezera.
“Na Fruškoj gori postoji 13 takvih jezera, ali su izgrađena pre više od 30 godina i sada imaju male kapacitete, a događa se i da brane počnu da pucaju. Zbog toga planiramo da sledećih nekoliko godina uradimo sanaciju veštačke akumulacije”, rekao je ministar.
Direktor Sektora u Evropskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD) za agrobiznis Jugoistočne Evrope, Miljan Ždrale je kazao da su ideje o ulaganjima u rečnu infrastrukturu Srbije prvi put ove godine predstavljene na međunarodnom skupu u Ženevi.
“Pored toga, bavimo se analizom zakonskih okvira Srbije za postizanje boljeg transporta robe i uvećanje skadištenog prostora u lukama sa ciljem da se otkloni sve što ometa izvoz srpskih poljoprivrednih proizvoda”, rekao je Ždrale.